Van vormen en materialen tot grafische stijlen en verzendingsvereisten – uw verpakkingsontwerp van kartonnen dozen is een zeer brede term die een belangrijke invloed heeft op uw bedrijf. Stelt u zich de volgende situatie voor: U bevindt zich in een winkelstraatje, waar u probeert te beslissen over een doos chocolaatjes voor uw moeder op haar verjaardag. Er zijn tientallen keuzemogelijkheden – ronde dozen, kleine verpakkingen, blikjes en nog veel meer ontwerpen die allemaal fluisteren “koop me”. Gaat u de ingrediënten van elk chocolaadje in elke beschikbare verpakkingsdoos onder de loep nemen? De hoeveelheden calorieën per doos vergelijken? Waarschijnlijk niet. Je koopt iets dat er aantrekkelijk uitziet. Zo simpel is dat. Een doos chocolaatjes die er mooi uitziet en vast en zeker een glimlach op het gezicht van uw moeder zullen brengen. Het ontwerp van kartonnen dozen, groot of klein is vaak bepalendAls bedrijfseigenaar is het uw taak om kartonnen dozen te hebben die aantrekkelijk zijn voor de verkoop van uw product. U zult vast en zeker regelmatig geconfronteerd worden met de nachtmerrie van deze shopper. Het is uiteindelijk het ontwerp van het chocoladedoosje dat de aandacht trekt en op zichzelf al een geschenk vormt. Het kan een logo zijn, een elegante uitstraling of een ongewone vorm die uw aandacht trok en ertoe leidde dat u die specifieke doos kocht. Het belang van een goede verpakkingOf het nu gaat om voedseldozen van McDonald’s, Apple productverpakkingen, wikkels of zelfs theezakjes, je vindt verpakkingen op bijna elke hoek en gebruikt ze dagelijks. Het grootste deel zijn goed, een deel is ronduit slecht. Verpakkingsontwerp betekent een ongelooflijk breed scala aan producten (en de mogelijkheden die ze bieden) en de bijbehorende verpakkingsoplossingen, ontwikkeld om te voldoen aan de eisen van het specifieke product. Grafisch ontwerpVoor een grafisch ontwerper betekent verpakkingsontwerp de visuele identiteit van een bepaald merk. Verpakkingen zijn niet alleen “verantwoordelijk” voor het aantrekken van de aandacht van een klant, maar ook voor het verstrekken van productinformatie en het versterken van de branding van een bedrijf. Fabrikanten van kartonnen dozenWat is het perspectief van de fabrikant? In dit geval de experts van de Dozenhal? Elk verpakkingsontwerp heeft namelijk te maken met productiegrenzen. Natuurlijk kunt u dromen van een doos die bij het openen het thema “Titanic” speelt, maar is dat praktisch? Het belangrijkste is toch dat deze mooie verpakking uw product veilig zal stellen? Vanuit marketingperspectief is ook een verpakking een onderdeel van de marketingstrategie. Want consumenten handelen wanneer een merk hen iets laat voelen. Het oproepen van emoties is cruciaal en de verpakking is een natuurlijk medium om klanten geïnteresseerd te laten raken. Een intrigerende stijl, vorm of andere slimme details verhogen de kans dat uw merk herinnerd wordt, omdat het u onderscheidt van de massa. Bij de Dozenhal kunt u terecht wanneer u een specifiek ontwerp voor ogen heeft. Ze maken kartonnen dozen in allerlei soort en maten graag voor u op maat. |