Hebben jij en je collega’s geen zin om iedere week zelf hun brood te hoeven smeren? Dan doe je er goed aan om ervoor te zorgen dat jullie bijvoorbeeld een vaste dag in de week afspreken waarop jullie heerlijke verse broodjes laten bezorgen. Het maakt niet uit of je nu op kantoor werkt of op bijvoorbeeld de bouw, iedere sector heeft vaak een vaste dag in de week waarop iedereen de broodtrommel thuislaat en vervolgens een heerlijke lunch laat bezorgen. Maar hoe zorg je er nu voor dat je een heerlijke lunch op kantoor krijgt? In dit artikelen geven we je een aantal handige tips, die je hier zeker bij kunnen helpen.
Breng het aantal personen in kaartEen lunch bestellen Utrecht gaat natuurlijk niet zonder dat je weet hoeveel mensen er eigenlijk aanwezig zijn. Verstandig is daarom dus ook om vooral in het begin direct even een inventarisatie ronde te doen, zodat je kunt zien wie er allemaal aanwezig zijn en je ze direct kunt vragen of ze ook mee willen lunchen. Wat je vaak ziet, is dat dit binnen enkele weken volledig een eigen leven gaat leiden en je eigenlijk vanzelfsprekend iedere week een heerlijke lunch zult gaan bestellen. Doe dus vooral in het begin even wat extra moeite, zodat je zeker weet dat je meerdere mensen mee krijgt met je idee.
Bepaal vooraf waar je gaat bestellenHoe groter de groep mensen wordt waarmee je een lunch gaat bestellen, des te belangrijker is het om vooraf zoveel mogelijk kaders te stellen. Je zult merken dat wanneer je een open vraag stelt over waar jullie moeten bestellen, de kans groot is dat je meerdere opties te horen krijgt. Maak er dus een soort mededeling van, zodat je bijvoorbeeld aangeeft, wij gaan een lunch bestellen Utrecht, wie wil er ook? Op deze manier voorkom je discussie en is het aan de collega’s zelf of ze wel of niet mee willen doen.
Maak iemand verantwoordelijkWanneer het bestellen van een lunch een structureel karakter krijgt, dan is het aan te raden om iedere week iemand verantwoordelijk te maken. Dit hoeft natuurlijk niet steeds dezelfde persoon te zijn, maar een vaste lijst is wel zo handig. Deze persoon zorgt er dan voor dat er op tijd wordt bestelt en bepaald ook waar er wordt bestelt. Op basis daarvan kunnen de rest van de collega’s bepalen of ze wel of niet mee willen bestellen en kan er naderhand het welbekende tikkie worden verstuurd, zodat alle plooien als het gaat om geld weer zijn gladgestreken.
|