De cosmetische chirurgie is allang niet meer hetzelfde als dat van tien of slechts vijf jaar geleden, er is veel veranderd in het beroep. Wat eerst complexe ingrepen waren zijn nu al binnen een half uurtje voltooid in de beste gevallen. Veel ingrepen zijn nu simpel om uit te voeren. Dit wordt gerealiseerd omdat er nieuwe methodes en materialen worden gebruikt tijdens behandelingen. Behandelingen zijn veiliger en klinieken hechten veel meer waarde aan de echte merk producten, ook al kost dat extra geld voor de kliniek.
Maar er gebeurt nog veel meer in de wereld van cosmetische ingrepen en dat gaat over de reclames van cosmetische ingrepen. In de zomer van 2015 werd het namelijk verplicht dat de reclames over cosmetische ingrepen een slogan moeten toevoegen. De kijker moet nu verplicht gewaarschuwd worden dat er nog steeds risico’s bestaan tijdens een cosmetische ingreep. Dit maakte Edith Schipper van Volksgezondheid op 2 juli bekent. Deze toegevoegde slogan wordt ook ondersteund met een nieuwe webpagina die de burger kan helpen met informatie over cosmetische ingrepen.
Risico’s worden ook verkleint door het gebruik van goede technologie. 2014 stond namelijk veel meer bekent om technologische verfijning. Merken van bepaalde lasers worden namelijk steeds belangrijker. De vraag is dan niet meer of het goed werkt, de vraag gaat dan over het merk van zo’n laser. Klinieken betalen hier extra voor maar daarvoor wel garantie op hogere kwaliteit.
De ontwikkeling lijken daarom eindeloos en de wereld van cosmetische chirurgie zal nog steeds blijven veranderen en verbeteren. Wat heel duidelijk is is dat ingrepen waarbij narcose voor nodig is verleden tijd worden. Ingrepen zijn niet alleen al sneller en veiliger, ze blijven sneller en veiliger worden. Een ooglidcorrectie kost niet meer zoveel moeite als vroeger. De ooglidcorrectie kosten vallen daarom ook ontzettend mee. De kosten zijn niet alleen verminderd door het grote aantal aanbieders van cosmetische ingrepen als faceland, maar ook door de snellere behandelingen. |
http://faceland.nl |